BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 24, 2009

Jenaka pengubat duka...

Salam Syahadah...
untuk kali nie ana nak buat semua pelawat blog ana nie tersenyum kambing... senyum sahaja yarr..

kisah satu pun bermula....

Seorang guru bertanyakan satu soalan kepada anak muridnya..
Cikgu:"Ali, gabungkan dua ayat ini menjadi satu."

Ayat 1: Ahmad menaiki basikal ke sekolah.
Ayat 2: Ahmad ternampak mayat.

Ali :"Ahmad ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah."

kisah dua tak sabar dah..

Alkisah suatu hari Pak Pandir jatuh sakit. Dia pun pergi ke klinik untuk berjumpa doktor, lalu terjadilah perbualan antara mereka..

Doktor:"Pak Pandir, saya bagi ubat minum ni, Pak Pandir minum 3 sudu sehari ya."
Pak Pandir:"Tak boleh doktor."
Doktor:" Mengapa pula?"
Pak Pandir:" Sebab di rumah saya ada 2 sudu jer, saya ni orang miskin."

kisah ketiga dah meronta-ronta untuk dibaca..

Suatu hari sepasang suami isteri bertelagah sesama mereka. Lalu, si suami yang sedang kemarahan itu pun berkata kepada isterinya:" Ok, kalau macam tu, kita tak payah bercakap, senyap jer klau ada apa-apa, tak lah kita bergaduh." Si isteri yang juga sedang kemarahan itu pun berkata:"Ok fine, kalau itu yang abang nak."Mereka pun membisu sampailah nak tidur. semasa si suami sedang memejamkan mata, dia baru teringat bahawa dia ada mensyuarat penting pada hari esok. Kebiasaannya, isteri dia yang akan mengejutkan dia tiap-tiap pagi, melihatkan keadaan isterinya yang sudahpun tidur, si suami mengambil keputusan untuk menulis nota yang berbunyi:"Ayang, kejutkan abang awal esok, abang ada mensyuarat.".Si suami itu pun meletakkan nota tersebut di tepi bantal isterinya. Keesokan paginya, si suami tetap bangun lambat, dia berasa marah kerana isterinya tidak mengejutkan dia. Lalu si suami pun bergegas bangun, semasa dia bangun, dia terlihat ada nota di tepinya. Nota tersebut berbunyi:" Abang!! bangun, dah pukul 6."

kisah keempat pula..

Pak Pandir mempunyai sebuah kebun getah. Pak Pandir akan menoreh getah setiap hari pada waktu pagi. Kebiasaannya, dia akan pulang bila menjelang tengah hari. Suatu hari, Pak Pandir dimaklumkan bahawa kerajaan akan membuat jalan bersebelahan dengan kebun getahnya.
Pak Pandir pun meneruskan kerja hariannya di kebun getah tersebut. Tiba-tiba, suatu pagi Pak Pandir pulang awal dari kebun getahnya. Mak Mandir yang kehairanan pun bertanya kepada Pak Pandir:"Kenapa pulang awal bang?"Pak Pandir yang kemurungan itu pun menjawab:" Ada papan tanda 'DILARANG MEMOTONG'.."

sekian sahaja penghibur duka dan kesunyian dari saya...

oasis...

10 comments:

phalla said...

Hello your site is great

Could we exchange link?
I hope you could put my link into your blog list
and I will do the same
here is my site
http://khmerlovenews.blogspot.com/

Oasis said...

sure

syahbandar87 said...

hehe..mane dpt ni:)

Oasis said...

varies of sources,

Putra Al-Maliki said...

Salam Ramadhan. Jom xchange link. Nie Blog saya Putra Al-Maliki - http://putraalmaliki.via.my/

Putra Al-Maliki said...

Kelakar... =)

Mahmood said...

Salam! Greetings to you on the occasion of Hari Merdeka (Independence Day 31-8-2009).
Http://unitedoneworld.blogspot.com

NURA said...

salam sobat
selamat menunaikan ibadah puasa.
memang ya kalau jenaka bisa mengobati luka di hati ,dan terhibur.

salam kenal dari NURA

NURA said...

salam sobat
trms sdh follow,,
ada AWARD ntuk sobat,,mohon ditrima ya,,,di blog NURANURANIKU,,trims

ARINA 1IMTIYAZ said...

haha... nmpk nyer berjaye gkk tuan pye blog ni buatkn diriku tersenyum lembu.. best joking..